dec 16 2010

Okay, kill my darlings

Published by at 1:27 pm under Mijmeringen

De Headline Split Test-plugin die ik nu een paar weken heb draaien, kent geen genade. De minst presterende titel, van de twee die je per postje opgeeft, gaat na 10.000 vertoningen de digitale prullenbak in. Zonder pardon. Om die reden staat er nu definitief een vraagteken achter “Gebruik vraagteken in titel”, ondanks dat het vraagteken maar 10% succesvoller was dan het uitroepteken. In andere gevallen was er wel sprake van een flink verschil.

De titel “Apple Store Fail”, deed het met 72 klikken een stuk minder goed dan de “Rotte Apple Store Fail” met 159. En ook bij het UPS-postje maakte de koppensneller korte metten met de blijkbaar minder aansprekende kop “Het spoor bijster bij UPS”. De titel “Zoekend bladeren vinden” presteerde liefst drie keer beter. Terwijl ik die een stuk minder mooi vind…

Kop op!

Kill your darlings? Laat dat maar aan de titeltester over. Koelbloedige, behaagzieke sluipwoordenaar. Over 10.000 vertoningen van dit postje, hoop ik dat mijn wraak zoet zal zijn.

4 responses so far

4 Responses to “Okay, kill my darlings”

  1. Dickon 22 dec 2010 at 7:42 am

    Ha ha die Tim. Hij blijft lekker bezig. Ik lees je postjes met het grootste plezier! Je geeft me lol en vooral inspiratie. Jij hebt echt een teksttik! Maar een goede kop voel je volgens mij in je onderbuik, met of zonder vraagteken. Ttyl!

  2. Francoison 23 dec 2010 at 10:52 am

    Hoi Tim,

    Misschien is er nog hoop voor je darlings?

    Uit ervaring weet ik dat het aantal klikken niet bepalend is voor succes.

    Het doel is de (uiteindelijke) conversie van klikker naar iemand die een bepaalde aktie onderneemt (iets koopt, zich inschrijft, etc).

    Werd die conversie ook gemeten; was die ook beter? Of is er geen sprankje hoop meer, waar zelfs de warme feestdagen niet helpen?

    :-)

    Francois.

  3. Koenon 28 dec 2010 at 5:58 pm

    Helemaal mee eens. Kwaliteit boven kwantiteit zullen we maar zeggen. De titel is een belofte die je moet waarmaken in de rest van de tekst. Soms wil je echter scherp uit de hoek komen, en dan blijkt achteraf dat niemand je begrijpt, dat is zonde. Is de inhoud suf en de titel ook suf, dan leest of converteert er ook niemand want je mist dan ook de nieuwsgierige klikkertjes oftewel de passanten. Het blijft een kwestie van testen, testen en testen. It’s a numbers game, you’re either a ONE or a ZERO.

  4. SWon 04 jan 2011 at 5:21 pm

    Zouden ze eens voor krantenkoppen moeten doen. Lijkt me interessant.

Trackback URI | Comments RSS

Reageer!