dec 16 2010
Okay, kill my darlings
De Headline Split Test-plugin die ik nu een paar weken heb draaien, kent geen genade. De minst presterende titel, van de twee die je per postje opgeeft, gaat na 10.000 vertoningen de digitale prullenbak in. Zonder pardon. Om die reden staat er nu definitief een vraagteken achter “Gebruik vraagteken in titelâ€, ondanks dat het vraagteken maar 10% succesvoller was dan het uitroepteken. In andere gevallen was er wel sprake van een flink verschil.
De titel “Apple Store Failâ€, deed het met 72 klikken een stuk minder goed dan de “Rotte Apple Store Fail†met 159. En ook bij het UPS-postje maakte de koppensneller korte metten met de blijkbaar minder aansprekende kop “Het spoor bijster bij UPSâ€. De titel “Zoekend bladeren vinden†presteerde liefst drie keer beter. Terwijl ik die een stuk minder mooi vind…
Kop op!
Kill your darlings? Laat dat maar aan de titeltester over. Koelbloedige, behaagzieke sluipwoordenaar. Over 10.000 vertoningen van dit postje, hoop ik dat mijn wraak zoet zal zijn.
Ha ha die Tim. Hij blijft lekker bezig. Ik lees je postjes met het grootste plezier! Je geeft me lol en vooral inspiratie. Jij hebt echt een teksttik! Maar een goede kop voel je volgens mij in je onderbuik, met of zonder vraagteken. Ttyl!
Hoi Tim,
Misschien is er nog hoop voor je darlings?
Uit ervaring weet ik dat het aantal klikken niet bepalend is voor succes.
Het doel is de (uiteindelijke) conversie van klikker naar iemand die een bepaalde aktie onderneemt (iets koopt, zich inschrijft, etc).
Werd die conversie ook gemeten; was die ook beter? Of is er geen sprankje hoop meer, waar zelfs de warme feestdagen niet helpen?
:-)
Francois.
Helemaal mee eens. Kwaliteit boven kwantiteit zullen we maar zeggen. De titel is een belofte die je moet waarmaken in de rest van de tekst. Soms wil je echter scherp uit de hoek komen, en dan blijkt achteraf dat niemand je begrijpt, dat is zonde. Is de inhoud suf en de titel ook suf, dan leest of converteert er ook niemand want je mist dan ook de nieuwsgierige klikkertjes oftewel de passanten. Het blijft een kwestie van testen, testen en testen. It’s a numbers game, you’re either a ONE or a ZERO.
Zouden ze eens voor krantenkoppen moeten doen. Lijkt me interessant.