nov 03 2008

Slogan in wording

Published by at 2:38 pm under Tijdelijk actueel

Door een slogan te communiceren via alle communicatie-uitingen heb je een krachtig middel om dé boodschap op vriendelijke wijze onuitwisbaar in de gedachten van de doelgroep te verankeren. Een slogan complementeert de bedrijfs- of productnaam en legt het accent op specifieke aspecten ervan. Een effectieve slogan dekt bovendien de lading van de overkoepelende boodschap. Hij moet veelzeggend zijn, makkelijk te onthouden en bijdragen aan het communicatieve succes en het gewenste imago van de organisatie. Meer wensen? Nou vooruit: de slagzin mag wat mij betreft sympathiek, dan wel vriendelijk zijn. En één – of dé – USP verkopen. Hij dient geschikt te zijn voor alle doelgroepen van het bedrijf. Uiteraard moet hij de lezer aanspreken. Bij voorkeur maken de woorden hem ook nieuwsgierig. En in de categorie ‘aanvullende eisen’: de slogan mag natuurlijk nog niet door een ander bedrijf in gebruik (geweest) zijn. In hoeverre de slogan in wording van Tim hieraan voldoet? Ik ben er nog niet uit. Jij wel?

No responses yet

Trackback URI | Comments RSS

Reageer!