okt 17 2008

Kort door de bocht

Published by at 8:14 pm under Tims teksttips

Het is tijd om de zinnen eens wat te verzetten. Dus ik ben een paar dagen op pad met een kampeerauto (vakjargon voor ‘camper’). Grappig gevaarte wel, maar ben er nog niet uit of dit nu zoveel leuker reizen is dan met vliegtuig naar een tropische kant-en-klaar bestemming. Tussen het emmeren met gieters door, kun je daar gelukkig goed over nadenken. Als je tenminste niet gehinderd wordt door het name-letter-effect. Het liet me niet los. Je kunt het namelijk goed gebruiken. Hoe? Stel je voor dat je doelgroep bestaat uit tuinmannen. Je kunt snel achterhalen wat de meest voorkomende voorletter is. Dat zal geen X zijn, of Q, maar H of J bijvoorbeeld. Laat de te ontwikkelen productnaam dus beginnen met die letter, dan verzeker je je direct al van een kleine (maar significante) voorsprong op concurrenten.

No responses yet

Trackback URI | Comments RSS

Reageer!