aug 24 2009

Wat led je?

Published by at 6:30 pm under Tijdelijk actueel

Hoorde net op de radio deze twee campagnes weer voorbijkomen:
 
Grip op griep
Wat led je?
Terwijl ik langs een wagen reed van – het hout nooit op! – Jongeneel.
 
 
Ik vind de centrale-communicatieboodschap-in-één-zin, in alledrie de gevallen sterk. Grip op griep, is taalkundig mooi gevonden. Het hout nooit op, is superflauw, wat ik wel waardeer. Wat led je, is schön omdat er een call-to-action in verwerkt zit / je gedwongen wordt na te denken. Wat led je, is wat mij betreft dan ook het sterkst. Welke van deze drie slogans heeft jouw voorkeur?

4 responses so far

4 Responses to “Wat led je?”

  1. Horecamakelaar Bon 26 aug 2009 at 1:27 pm

    Ik vind ‘Bij ons is iedere dag een snipperdag’ voor een archiefvernietigingsbedrijf nog beter.

  2. Tekstschrijver Timon 26 aug 2009 at 2:45 pm

    @B, ik vind na ‘Yes we can’ van Bob The Builder en Obama, gevolgd door ‘Sure we can’ van TNT Post, uiteindelijk die van een Ben & Jerry’s ijsje ‘Yes Pecan!’ helemaal briljant ;-)

  3. elisaon 30 aug 2009 at 8:45 pm

    Kom hier voor het eerst en geniet!

    Volgens mij ligt de kracht voor een niet gering deel in de kortheid.
    ‘Elke dag snipperdag’ klinkt beter dan ‘Bij ons is … etc’
    Maar ik ga absoluut voor ‘Wat led je?’ want het zette me bijna even op een fout been

  4. Johanon 29 apr 2010 at 2:05 pm

    Ik vind de hout- (http://johankoning.wordpress.com/2010/04/29/koppie-koppie-copy-1-het-hout-nooit-op/) en de LED-slogan goed. Grip op griep minder, ook omdat nu is gebleken dat het allemaal wel meeviel met die griepellende. Philips kan trouwens LED’s make things better wel weer van stal halen.

Trackback URI | Comments RSS

Reageer!