jul 24 2009

Creatief monopolie

Published by at 3:56 pm under Mijmeringen

Slogans, merken, productnamen, ik creëer (dat klinkt beter dan ‘maak’ of ‘verzin’) ze regelmatig in opdracht. Graag zou ik daar straatnamen aan toevoegen. Komt mijn blauwe maandag als creatief student sociale geografie misschien ook nog eens van pas. In Schiermonnikoog had ik onlangs mijn slag kunnen slaan. Een nieuw woonwijkje kampt daar met een gemeentebestuur dat gespecialiseerd is in beren op de weg zien.

Zo keurde ze de naam ‘Corneliskamp’ af, omdat het associaties oproept met concentratiekampen. De naam ‘Heerlijkheid’ zou op zijn beurt herinneren aan de verfoeilijke feodale tijden. De humor ligt duidelijk op straat. Met de uiteindelijke winnaar spelen ze vooral veilig. Dunatterpaid roept namelijk helemaal niets op. Behalve misschien wat vraagtekens?

3 responses so far

3 Responses to “Creatief monopolie”

  1. Suzanneon 24 jul 2009 at 7:48 pm

    Tekstschrijver Tim, ik zit hier hardop te lachen, wat een geinig einde! Good to have you back ;-)

  2. De boekjesmanon 25 jul 2009 at 10:38 pm

    Yo the real Tim is back!

    Zou leuk zijn als de gemeente daar de kinderen van nieuwe bewoners hun naam in een grote pot zou laten stoppen en dan als soort loterij de nieuwe straatnamen uit de pot trekken… straatnamen die verwijzen naar de allereerste bewoners ervan, wel origineel toch..? (zou er misschien wel voor willen verhuizen als de straat dan naar mijn zoon (of dochter) vernoemd zou worden :-)

  3. Kees Wennekendonkon 26 jul 2009 at 2:35 am

    Óp! Óp Schiermonnikoog!

Trackback URI | Comments RSS

Reageer!