dec 02 2008

Reclame veroorzaakt fronsrimpels

Published by at 3:22 pm under Mijmeringen

Een beetje tekstschrijver zal het onderschrijven. Er is een nauwe relatie tussen informatieoverdracht en informatiebehoefte. Informatie waar de ontvanger geen behoefte aan heeft, maar die toch wordt aangeboden, komt niet aan. Aldus les één communicatie. Zorg dat ontvangers van de boodschap zich kunnen relateren aan de inhoud ervan. Het blijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Deze week gepubliceerd onderzoek toont aan dat 68% van de vrouwen zich niet kunnen identificeren met hun alter ego’s in reclameboodschappen. WACHT! Lees die zin nog eens. Het staat er echt: 68%. En dit gaat niet over de vulling van de schoolkrant. Dit gaat over miljoenen euro’s verslindende voedsel-, kleding- en cosmeticacampagnes. De reclamebranche staat flink voor paal. En dan druk ik me voorzichtig uit. De branche lijdt gezichtverlies waar geen DNAge Zone Action multifit active Botox2 night n day crème tegen opgewassen is. Plaatsvervangend schaam ik me diep.

No responses yet

Trackback URI | Comments RSS

Reageer!